نحوه استفاده از VPN

اينترنت پر سرعت

نحوه استفاده از VPN

۲۴ بازديد
اولین قدم در راه اندازی VPN، یافتن ارائه دهنده ای است که برای شما مناسب است. چندین ارائه دهنده VPN در دسترس هستند، اما هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، شما به یک ارائه دهنده با پروتکلی نیاز دارید که همه دستگاه ها از آن پشتیبانی کنند. باید راه‌اندازی آن آسان باشد، از هر موقعیت جغرافیایی در دسترس باشد، و رمزگذاری امن رمزنگاری را برای امنیت کافی در استفاده از Wi-Fi عمومی فراهم کند.

یک عامل اصلی تمایز بین یک VPN خوب و یک VPN که مزایای کمی دارد، تعداد کاربران در یک آدرس IP واحد است. برخی از ارائه دهندگان خدمات آدرس های IP VPN را مسدود می کنند زیرا هرزنامه ها و عوامل تهدید مخرب نیز از VPN برای ناشناس کردن اتصال خود استفاده می کنند. ارائه دهندگان خدمات می توانند لیستی از آدرس های IP VPN را دانلود کرده و دسترسی آنها را به خدمات محلی مسدود کنند. VPN خوب آدرس های IP خصوصی را ارائه می دهد که هزینه بیشتری دارد اما آزادی و ناشناس بودن را در اینترنت سازمانی افزایش می دهد.

پس از انتخاب VPN، باید دستگاه خود را برای استفاده از آن پیکربندی کنید. این پیکربندی‌ها مختص هر ارائه‌دهنده VPN است، بنابراین شما شما را با دستورالعمل‌های گام به گام خود مجهز می‌کنید. برخی از ارائه دهندگان VPN یک فایل نصب را برای کمک به فرآیند راه اندازی به شما می دهند که اگر با پیکربندی های سیستم عامل آشنایی ندارید مفید است.

VPN چگونه کار می کند
VPN یک واسطه بین رایانه شما و سرور مورد نظر است. VPN به جای تکیه بر یک مرورگر برای رمزگذاری ارتباطات بین دستگاه شما و سرور، رمزگذاری های خود را اضافه می کند و ارتباط را از طریق سرورهای خود مسیریابی می کند. وقتی صحبت از خدمات VPN می شود، اغلب اصطلاح "تونل زنی" را می شنوید. ایده این است که سرویس VPN یک "تونل" بین شما و سرور مورد نظر باز می کند. سپس، VPN داده های شما را از طریق "تونل" خود ارسال می کند تا هیچ کس دیگری در شبکه نتواند داده های شما را استراق سمع و ربوده کند.

از نظر فنی، VPN اتصالی را ایجاد می کند که در آن دستگاه شما به جای شبکه محلی، از جمله Wi-Fi عمومی، در شبکه VPN ارتباط برقرار می کند. شما با سرور VPN با استفاده از اطلاعات کاربری ذخیره شده خود احراز هویت می کنید و سپس یک اتصال به سرورهای VPN دریافت می کنید. با راه‌اندازی تونل، از یک اتصال شبکه مجازی بین خود و سرور VPN استفاده می‌کنید که داده‌ها را رمزگذاری کرده و در برابر استراق سمع محافظت می‌کند. اگر از اتصال SSL/TLS استفاده می کنید، داده ها رمزگذاری شده و سپس با استفاده از سرویس VPN دوباره رمزگذاری می شوند. این رمزگذاری مضاعف را به ارتباطات شما اضافه می کند و امنیت داده های شما را بهبود می بخشد.

به یاد داشته باشید، هنگام اتصال به سرور VPN، آدرس IP نشان داده شده به سرور مورد نظر، آدرس IP سرور VPN است. اگر سرور VPN به صورت مجازی یا فیزیکی در کشور دیگری قرار داشته باشد، وب سرور مورد نظر مکان شما را به عنوان مکان کشور VPN شناسایی می کند.

نحوه راه اندازی VPN
برای راه اندازی VPN، باید سیستم عامل را طوری پیکربندی کنید که به جای استفاده ساده از مرورگر، از آن استفاده کند. پس از پیکربندی، هر اتصال به اینترنت و خدمات وب راه دور از سرور VPN استفاده می کند. تنظیمات مورد استفاده برای اتصال به سرور VPN به سرویسی که انتخاب می کنید بستگی دارد. برای راه اندازی VPN در ویندوز، این مراحل را دنبال کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.